rövidebb írások - 1999
MEDENCE VAGY ÁTJÁRÓHÁZ? GONDOLATOK A
TRANZITFORGALOMRÓL.
1999 január 13. p 4
GONDOLATOK A BUDAPEST KÖRÜLI HUROKRÓL.
1999 március 4. p 4
KÖZLEKEDÉS – KÖRNYEZET, EURÓPAI UNIÓ.
Előadás a Hungexpo felkérésére az Industria ‘99 kiállítás Európa standján. Vázlat. 1999 május 14. p 6 *
RÉGIÓK ÉS A KÖZLEKEDÉSI HÁLÓZATOK.
Előadás-vázlat a Széchenyi István Közlekedési Főiskola szervezésében Győrben rendezett XI. Közlekedési Nyári Egyetem Infrastruktúra szekciójában. 1999 június 4. p 8 *
LAKHATÓ VÁROS – ÉLHETŐ VIDÉK. KÖZLEKEDÉS, AVAGY EGY KÖRNYEZETBARÁT KÖZLEKEDÉSPOLITIKA KÖRVONALAI.
A Nádasdy Alapítvány által "Ökológiai Alternatíva Magyarországon” címmel szervezett szimpózium vitaindító anyaga. 1999 június 25. p 8
A DUNAI HIDAK SZEREPE A KÖZLEKEDÉSBEN.
. Előadás-vázlat a Friedrich Ebert Alapítvány szervezésében "Hidak a Dunán" címmel a Budapest–Dunaföldvár–Budapest hajóúton rendezett konferenciára. 1999 augusztus 5. p 8 *
MEDENCE ÉS ÁTJÁRÓHÁZ.
GONDOLATOK A GLOBÁLIS ÉS A HELYI KAPCSOLAT-RENDSZEREK VISZONYÁRÓL - HAZAI KÖZLEKEDÉS-STRATÉGIAI ELKÉPZELÉSEKHEZ KAPCSOLÓDÓ PÉLDÁKKAL. Előadás-vázlat a Globalitás Műhely "A globalizáció életvilága (emberi stratégiák az információs korban)" címmel Nagykovácsiban rendezett konferenciájára. (HÉA Stratégiakutató Intézet és Hegel-Fukuyama Társaság). 1999 szeptember 26. p 8 *
RÉGIÓK, HATÁROK ÉS HÁLÓZATOK.
Angol nyelvű előadás („Regions,
borders and networks”) a JATE Gazdasági Földrajzi Tanszéke által rendezett "Határok és régiók" című nemzetközi konferencián. 1999 november 30. p 15
* A megjelölt írások előadási
vázlat formájában készültek el.
|
Egy év - egy írás
2021
Vasút a városban: rozsdaövezeti regeneráció és új szerepkörök
2020
Megállapítások a koronavírus terjedéséről és a teendőkről
2019
Városi mobilitás, közjavak, fenntarthatóság
2018
Gondolatok a közlekedés jövőjéről
2017
Hazai közlekedési időmérleg elemzés
(Társszerzővel)
2016
A migráció és társadalmi-gazdasági összefüggései: az MTA KRTK vándorszemináriuma
2015
Célrendszer és illeszkedés Budapest közlekedésfejlesztési stratégiájában
(Társszerzőkkel)
2014
A fenntarthatóság fogalmáról
2013
Megjegyzések az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program
(IKOP 3.0 verzió) vitaanyagához
2012
Észrevételek a Duna Stratégiáról
2011
Közlekedés és fenntarthatóság -- különös tekintettel
az EU 2011-es közlekedési fehér könyvére
2010
A közlekedés szerepe Budapest nemzetközi funkcióinak
alakításában a 21. század elején
2009
A gép pihen, az alkotók forognak: közlekedési ügyeink
2008-ban
2008
Közlekedéshálózati összefüggések
2007
A közlekedés szerepe a policentrikus városhálózat
fejlesztésében
2006
Logisztika - trendek és mítoszok
2005
A vasúti pályaudvarok új szerepe a kibővülő Európai Unióban
2004
Kistérségi fejlődés, közlekedés, fenntarthatóság
2003
Budapesti kilátások
2002 A közlekedéspolitika és a
fenntartható fejlődés dilemmái - különös tekintettel a közúthálózatokra
2001 Magyarország a Kárpát-medence
közepén
2000 A forgalmat leginkább a közlekedés
akadályozza
1999 Térségek és közlekedési
hálózatok
1998 Budapest regionális szerepe és
az autópályák (röv.)
1997 A hálózati infrastruktúra
különböző ágazatainak súlyponti kérdései
1996 Városi közlekedési kérdések egy
környezetbarát közlekedéspolitikában
1995 A hagyományos közlekedéstervezés
mítoszai
1994 Meggondolások egy
infrastruktúra-orientált gazdaságfejlesztési stratégia előnyeiről és
hátrányairól
1993 A magyar gyorsforgalmi úthálózat
kialakításának néhány kérdéséről
1992 Szivárványív a jövőbe
1991 Lakható város lesz-e Budapest?
1990 Atomhulladék -
dicsérni jöttünk vagy temetni?
1988
Gazdaságtalansági számítások
1986
Hungarospirál
1985
Igények fogságában
MTA VKI 2002. Minden jog fenntartva.
|